Lillprins Bus!

Jaa vi har verkligen ett litet busfrö här hemma! Herregudars! Det går i 190 här hemma konstant mellan 08.00 och 21.00 med en liten sovtimme mitt på dagen! Det märks verkligen att Miliam inte fått många av mina gener utan bara pappas! Haha!
 
Jag har ännu inte träffat nån som tycker att Miliam liknar mig... Folk från min släkt är han lik men inte mig. Att han är mest lik Chris konstaterades redan när han föddes. Det enda han liknar mig på är håret; det är självlockigt, tjockt och växer som gräs! Just nu är hans behov av en klipptid enormt. Får nog bokas i veckan tror jag.
 
Vad pysslar vi med här på dagarna då? Joo, soffan och vardagsrumsbordet är favoritlekplatserna! Där man kan skada sig mest är såklart roligast att leka! Miliams favoritord att säga är "neeeeeej" då vi säger det till honom ungefär 100 gånger om dagen. Det går in i ena örat och ut i det andra. Han lyssnar aldrig. Ibland är det lite roligt och ibland vill man hoppa från balkongen.
 
Som sagt, att det inte klassas som "jobb" att vara föräldraledig är mucho konstigt! Det är inte många stilla sekunder man får uppleva under dagen. Energi till tusen har denna lilla kille. Kanske därför kusinerna har döpt honom till Lillprins Bus! Hihi. 
 
Men rolig och störtskön är han ändå. Och kramig! Vill gärna pussas, kramas och bara vara nära en stund. Vilket han såklart får hela tiden om han vill. Mamma vill det dock oftare än Miliam dessvärre! Haha!
 
 
I eftermiddag får vi besök av faster Victoria och Oskar! Ska bli roligt! Dom är säkert inte trökigt solbrända efter en månad i Thailand! Ingen avundsjuka här inte! 
Och senare ikväll blir det ett gym-pass med Linda! Har kommit in i ett riktigt träningsmode! Kör kettlebell-övningar hemma på kvällarna, powerwalks varje dag och emellanåt ett gym-pass! Riktigt roligt! Dock är jag inte en såndär redig människa som även lägger om kosten när jag börjar träna!
Jag tränar för att kunna äta som jag vill! Tänker inte ändra nåt där inte! Hehe!
 
Puss på er!
 
Lillprinsen på väg till årets första Rackebymatch som spelades igår! Regn och vattenpölar präglade matchen och det var ju himlans roligt tyckte Mille! Hihi. Nästa projekt blir att köpa gummistövlar och galonbyxor för att ramla i vattenpölar var det roligaste nånsin!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0