Hard work!

Nu är sötebrödsdagarna slut! Nu vinkar vi hejdå till lata dagar hemma med lillgrisens sällskap! Japp, det är dags att återgå till jobbet! Dundunduuuuuun!!!
 
Hehe, nejdå så farligt är det inte! Men det är två frågor som vi, eller mestadels jag, får just nu och det är när ska du börja jobba? och har ni ställt er i dagiskö?
 

På fråga nummer ett så är svaret; ja jag ska börja jobba nu i februari! Varannan helg. Jag kommer jobba dom helger när Chris är ledig. Således kommer vi inte vara lediga ihop på helgerna på väääääldigt länge! Jobbigt? Tråkigt? Jovisst, men där kommer vi osökt in på fråga nummer två. 
 
Nej, vi har inte ställt oss i nån dagiskö. Vi ska köra såhär fram till sommaren och se hur det funkar. Eftersom vi levt på hyfsat mycket mindre pengar när jag var mammaledig än vad vi kommer göra nu så lär vi ju inte få det sämre men man vet aldrig hur det kommer gå rent praktiskt. 
Chris är ju ledig varannan måndag och kommer aningen ta föräldradagar eller jobba kväll övriga måndagar då jag slutar 07.15 måndag morgon och han vanligtvis börjar 07.00 och så behöver ju jag sova några minuter på förmiddagen!
Så vi kommer kunna umgås ändå även fast vi inte är lediga helgerna ihop. Sen kan jag ju alltid ta semester om vi ska hitta på nåt trivsamt nån helg. 
 
Så kommer vi att köra fram till sommaren. Jag ber till Gud att detta kommer funka och att det kommer fungera länge till! Att kunna vara hemma med Miliam är ju min stora dröm som jag inte kommer släppa i första taget!!
 
Visst skulle det underlätta med en kommun som erbjuder vårdnadsbidrag och ett regeringsval där dom röda inte får makten men vi ska nog överleva iallafall!
 
 
NU är det dags för final i Paradise Hotel och jag pendlar mellan nervositet och lugn. Magkänslan säger att vidrigt vidriga Jeppe kommer vinna och ta alla pengar själv men nånstans finns hoppet att Tobbe och Mia ska kamma hem allt! 
 
Innerst inne hoppas jag fortfarande på att Niklas vinner! Favoriten!
 

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0