Ung mamma vs. gammal...??

Jag läser Blondinbellas blogg hyfsat flitigt nu när hon är gravid! Har aldrig gillat människan förut och gör det inte nu heller, men det ska bli roligt att följa graviditeten för Sveriges äldsta och drygaste 23:åring!
 
Hon skrev nyss att hon tyckte att det skulle bli häftigt att bli en ung mamma. Häftigt att vara ung mamma? Vad är en ung mamma? Vilka klassas som unga mammor? Medverkarna i "Unga mödrar" såklart, men i övrigt? Är jag en ung mamma med mina 25 år? Jag hade ju inte ens fyllt 25 när Miliam föddes utan gjorde det fyra dagar senare så jag var fortfarande 24. Är det ungt? Varför är det häftigare när man är "ung" än när man är 35? 
 
Jag och Christian har varit tillsammans i över 8 år, bott ihop lika länge, varit förlovade i 6 år och gifta i 2 år. Det är jag väldigt glad för! Vi har upplevt varandras bra och dåliga sidor. Vi har haft vilda fester, varit ute och rest och bara legat och stekt i solen, vi har åkt upp till Stockholm på shoppinghelger, kollat Melodifestvalsfinalen på plats flera gånger och jaa, bara njutit av att vara bara vi två!
 
Inget av ovanstående är omöjligt att göra ihop med barn (utom dom vilda festerna då) men det blir en helt annan grej! Att ligga och tok-steka i solen i flera timmar kan man inte göra när en liten telning påkallar din uppmärksamhet hela tiden. Barn är inte heller kända för att vara några shopping-freak direkt. Höga ljud och konserter är väl inget drömsenario heller...
 
Jag är glad att vi hann göra allt vi ville! Jag är underbart glad för att vi gifte oss först! Jag ville satsa 110% på vårat bröllop så att det skulle bli exakt så som vi ville ha det! Jag ville att vi båda skulle kunna gå all in och njuta av middagen och festen fram till småtimmarna utan att behöva tänka på morgondagen eller på någon annan än vi själva! (sen ville jag väldigt gärna ha min kropp intakt i brudklänningen också!
 
Det var viktigt för oss båda att våra barn skulle vara planerade och komma när vi kände oss redo. Efter bröllopet så kändes det bara så himla rätt att skaffa barn direkt! Sen kom ju min älskade lilla mormors bortgång och vi prioriterade lite annorlunda för ett tag. Men sen kände vi oss taggade för att skaffa en liten gosebebis och simsalapokus!
 
Summan av detta inlägg: För mig var det viktigt att få mitt drömbröllop först och barn sen! Jag är glad över att vi varit tillsammans såpass länge som vi varit så att vi vet exakt vart vi har varandra! 
Jag tycker väl inte att det är så häftigt att vara en ung mamma.... Däremot är det GRYMT häftigt att vara MAMMA!!!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0