Min son är min levande docka!

Jag läser som ni vet vääääldigt många bloggar! Bland dom finns Elaine Eksvärds blogg. Tycker väldigt mycket om den kvinnan! Jordnära, härlig, mysig, rolig, ärlig och framför allt inte det minsta skrytsam eller dryg! Hon är en av mina stora favoriter!
 
Häromdagen skrev hon lite snabbt om kläder till hennes son. Att hon inte är det minsta intresserad och bara ser allt praktiskt och att hennes man är den som köper alla hans kläder. Hon tar på det som ligger överst i lådan. 
Där blev jag lite fundersam...
 
Visst, vi snackar barn här. Dom bryr sig inte ett dyft om vad dom har på sig, eller om dom ens har nånting på sig så länge dom inte fryser! Men, är det ändå inte liiiiite roligt att köpa och matcha ihop fina kläder?? Nu menar jag inte märkeskläder som "fina kläder" utan kläder i alla kategorier?
 
Jag snackar att matcha ihop ett par fina jeans med en snygg tröja och en snygg mössa, till exempel! Jag är smått besatt av mössor och Miliam har några stycken som vi väljer mellan utifrån resten av outfiten. Samma sak med filtar i vagnen; jag är en filtoman och knarkar olika färger på filtar!!
 
Detta kan ha med att göra att jag var en riktig dock-fanatiker när jag var liten! Barbiedockor lekte jag också med, men inte i närheten så mycket som med vanliga dockor! Åhh jag älskade det! Mamma sydde fina dockkläder som jag paltade på och av dagen lång! 
 
Miliam är nu min livs levande docka! Jag fullkomligt älskar att gå och shoppa kläder till honom! Att veta att turkos och starka färger framhäver hans underbara ögon ännu mer och leta kläder i dom färgerna. Att välja kläder till honom på morgonen är fantastiskt roligt! Dom jeansen med den nej den!! tröjan och såklart dom sockarna. Och sen när vi går ut så passar det ju super med den filten, den mössan och den jackan!
 
Jag tycker att det är så roligt och hoppas att mitt intresse kan smitta av sig på Miliam! Christian är ju också tetig med sina kläder och tar inte på sig vad som helst, så han kommer ju få inspiration från två håll!
 
Vad tycker ni?? Är det löjligt och fåfängt att hålla på såhär med barn? Eller är det innerst inne varje mammas dröm att äntligen få mixa och matcha dom där bebiskläderna som man längtat efter så??
 
Mina favoriter; mössan och jackan och "skorna"! Och såklart killarna! Mina älsklingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0