Nya rutiner och tips!

Miliam tyckte att vi behövde förnya oss lite såhär på nätterna! Jag menar, varför ska man sova sött en hel natt? Det finns ju ingen anledning! Nää, nu har vi börjat med att somna vid halv tio och sova till ca 01.00 - 01.30 för att då få mat första gången.
Sen kan vi väl kanske sova ett par timmar till innan det är dags för att få mat igen! Huuuuuuuungrig! (Eller bara en ren vana! Hmmm!) Efter det då sover vi igen till typ fem, då det börjas krångla och vrida och vända. Då är det mysigt att hålla handen och efter tio minuter av vridande och vändande så somnas det om. 
Vad sägs sen om att vakna till igen vid sju?? Jooo det gör vi!! Då äter vi mera mat och är klarvakna. Efter lite mer vrid och vänd och handhållning så somnar vi om och sover till typ halv nio. 
 
Så ser våra nätter ut nu! Mycket sömn?? Nää, men lever gör vi! 
 
Jag får skylla mig själv också. Att han äter på nätterna är ju bara en ren vana, inte för att han svälter! Det går att vänja bort, men jag fixar inte när han gråter sådär hjärtskärande! Han får inte mycket mat på nätterna nu ändå. Bara tillräckligt för att han ska somna om. Vi ska testa om godnatt-välling funkar bättre! Han blir kanske inte helt mätt på ersättningen längre. Han växer ju som en galning!
Det här är säkert också en period han är inne i. Han ändrar ju sig var tredje vecka känns det som! Haha. 
 
Han har blivit redigare med att sova i sin vagn nu på dagarna också! Förut sov han ju jämt i famnen och ratade vagnen totalt! Men nu har han lärt sig och sover så gott i den. Vissa dagar sover han ett par timmar i sträck och vissa dagar, som igår, så sover han 45 minuter...! Suck! Då vet man hur kul den kvällen kommer bli!
 
Ett tips på hur man, eller iallafall jag, hanterar taskig sömn på dagen är att ta djupa andetag och acceptera läget! Det finns inte ord för hur irriterad man kan bli när lillgrisen helt plötsligt ligger klarvaken i vagnen och ögonen bara skriker "ta upp mig!!!!!!" 
Kvällen kan bli gnällig till förbannelse och ungen är trött redan vid åtta! MEN! Han sover inte längre för att jag blir arg! Han somnar inte om bara för att jag vill det. Så istället för att gnissla sönder tänderna och fundera på att säga upp sig från mammarollen så bara acceptera läget och tänk ut lite roliga saker att sysselsätta den lille godingen med!
 
Var kanske inte så mycket tips förresten, men så gör jag iallafall. Djuuuuuupa andetag och sen gilla läget helt enkelt! 
 
Hepphapp, nu ska jag plocka undan efter maten vi nyss åt medan lillemille sover. Som sagt, det kan bli en kort stund! Haha!
 
Så liten mysegosig i pappas mjukisoverall från -87!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0