Förbjuda barn på ett café?

Jag tycker att det är en bra idé. Det har jag alltid tyckt. Men innan jag fick barn så hörde jag bara "Vänta du tills du själv har barn! Då kommer du inte att tycka så!"
Ööööh, jo det gör jag!
 
Ibland vill man gå och fika med en kompis och prata. Kanske om lite mer allvarliga saker, eller nåt som har hänt. Då vill man inte bli avbruten av kids som springer omrking och gapar, skriker och stojar. Eller som deras föräldrar kallar det: LEKER! (Fuck off!)
 
Låt oss säga att Henry´s i stan skulle sätta upp ett förbud mot barn och barnvagnar. Ett enda café bland typ tjugo stycken andra! Varför inte bara dissa det stället då och gå till något annat?? Är det sååå svårt?
 
Jag vill absolut gå ut och fika med Miliam när han blir större! Jag älskar att fika med mina systerdöttrar som är fyra och tre år gamla. Men inte fan låter man dom springa omkring som galningar och skrika och ha sig bland allt annat folk som sitter där? 
Märker vi att kidsen börjar bli rastlösa och få för mycket spring i benen så går vi därifrån istället. Istället för att dom ska börja härja runt som dom gör hemma. 
 
Föräldrarna själva har ofta slagit dövörat till då dom lever i detta ljud dygnet runt. Låt barnen leka, det är väl gulligt? Njaaa, jag vet inte om jag skulle kalla det för lek men....
 
Att ett barn börjar gråta för något, eller skrika för den delen, är helt okej om föräldern försöker tysta ner och förklara att man inte får skrika så bland folk. Men i dom flesta fall så tittar föräldrarna åt ett annat håll och tycker det är jätteskönt att barnen aktiverar sig själva för en stund.
 
Nää, jag tycker det är perfekt med ett ställe där barn är bannlysta. Där man kan sitta i lugn och ro och fika och prata. Lovely!
Sen kan man ta med barnen till nåt av alla andra caféer som finns i stan. Och i Stockholm finns det ju hyfsat många. Varför bli så jävla upprörda??
 
Sådär tycker jag! Nu ska jag ta mig lite mat medan lillemille sussar i soffan!
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0