Vems ansvar är våra barn?

Läste precis en blogg där föräldrarna lämnar sina barn på dagis (hatar ordet förskola) i en väldans massa timmar fem dagar i veckan!
En del, t.ex ensamstående, måste göra det och det förstår jag! Men dom här behövde det inte utan är bara pengakåta!

Jag blir ledsen över sånt! Visst, alla får göra som dom vill men jag tycker det är fel när man skaffar barn och sen ett och ett halvt år senare sätter dom på dagis för att tjäna en massa pengar igen... Vad är grejen?

Jag och Christian skaffade inte Miliam för att låta kommunen uppfostra honom! Han är vårt ansvar! Han ska inte gå på dagis dom närmsta två åren och helst inte efter det heller, men i vårt samhälle blir man ju halshuggen om man hellre är hemma med sitt barn än jobbar!

Utvecklar detta ämne när jag kan skriva på datorn, mobilen tar en jäkla tid!

Men vad tycker ni??


Kommentarer
Postat av: Marika Leijon

Vem fan vill gå på knäna ekonomiskt i flera år? De flesta har det knapert under föräldraledigheten.
Din blogg börjar bli mer utav ett ställe att klaga på eller? Du provocerar och det verkar som att du ser ner på människor som inte tycker som du. Då menar jag inte bara detta inlägg utan de andra "heta ämnen" som du tar upp. Jag kommet troligtvis att sluta läsa din blogg. Tack för mig.

2013-02-13 @ 13:06:11
Postat av: Louise Falk

Kommer inte sluta läsa din blogg ;) men annars håller jag m ovanstående om att d e inte lätt o klara d ekonomiskt, vi gick back typ 4000kr varje månad jag va hemma eftersom vi va tvungna o flytta t ngt större... O d funkar inte flera år :P Sedan behöver barn träffa andra barn o lära sig o va i grupp osv tycker jag, Lionel storälskar dagis! Dock så jobbar jag ju olika så har mkt tid m han o har han bara på dagis ca14 timmar/vecka. Kan oxå känna att efter drygt halvår var d rätt gött o gå o jobba o va ngt annat än bara mamma, få träffa lite vuxna människor. D gjorde mig t en gladare mamma iaf :)

2013-02-13 @ 20:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0