Trygghet och sömn!

Då lyckades jag få lillemille att somna i sin vagn! Yey! Ibland har man tur! Jag tycker ju dock att det är supermysigt att han så gärna vill sova i ens armar, men det måste ju vara skönare för honom att kunna sträcka ut sig ordentligt och inte ligga så hårt! Hehe, men barn vill ha närhet mer än bekvämlighet verkar det som!
 
Igår somnade han dock vid nio och vi kunde lägga honom i soffan och kolla på film! Göööött! Sånt uppskattas väldigt mycket, för att kolla på film på kvällarna är något som jag och Christian älskar att göra!
 
Jag läser by the way Lady Dahmers blogg. Gör ni det?? Jag tycker det är en grymt skön och rolig blogg, trots att vi inte tycker lika om nånting typ. Hon är väldigt genusmedveten och feminist och jag är så mycket man kan komma åt andra hållet! Men hon skrev häromdagen ett inlägg som jag definitivt delar; hon skriver om sömn och trygghet! Nåt som jag verkligen strävar efter att ge Miliam! 
Hon skriver också att dom nattar barnen där dom är. Till exempel mellan sig i soffan... Så gör ju vi med och jag har funderat på om det vekrligen kommer kunna funka när Miliam blir äldre, om det är bra att göra så, och jaaa tydligen så kan man ju det!
 
Vill ni läsa hela inlägget för att få lite mer klarhet i det hela så gör det här:http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2013/february/gammal-debattartikel-trygg-kan-man-bara-bli-av-ett-overflod-av-trygghet.html
 
Nää nu skriker magen efter mat eftersom den vet att halva kebabrullen från igårkväll ligger i kylen!
 
Puss!
Att få vakna och gosa bredvid den här killen varje morgon är en gåva!♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0