Sova ihop eller inte??

Det är mycket snack om hurvida barn ska eller inte ska sova i föräldrarnas säng. Ett hett ämne som många går igång på. Låt mig ge er mina, eller rättare sagt våra, svar på hur vi ser på detta:
 
Sover Miliam i eran säng? Jaa, det gör han och har alltid gjort!
 
Varför? Många anledningar! Eftersom han är så liten och risken för PSD finns så vill hispiga jag ha honom nära mig. Han spottar också ut nappen tjugo gånger per natt som man måste stoppa tillbaka, inte så roligt att behöva knalla upp varje gång. Det är bekvämt att ge honom välling liggandes och sen kunna somna om direkt. Sen är det otroligt mysigt att ligga nära honom och snusa i hans hår och pussa på dom små kinderna när man vaknar till på natten!♥
 
Hur länge ska han få sova i eran säng? Tills han själv vill sova i egen säng! Det får han bestämma. Vi kommer aldrig tvinga honom att sova själv eller i eget rum om han inte vill!
 
Hur gör ni om/när ni får fler barn? Sover Miliam fortfarande hos oss då så får vi väl knöka ihop oss! Alternativt göra en gigantisk säng av att lägga madrasserna på golvet! 
 
Hur kommer det sig att ni tycker såhär? Jag sov hos mina föräldrar jättelänge och kände en enorm trygghet genom att sova där! En trygghet som jag inte alls kände i min egen säng i mitt rum. 
Till slut sover man ju i sin egen säng såklart! Jag menar, du är ju inte 15 år och sover mellan mamma och pappa direkt. Miliam har en spjälsäng och kommer sen att få en liten riktig säng när han blir större. Och vill han sova där så får han självklart göra det, men vill han inte det så behöver han inte
 
 
Jaa såhär tycker vi! Alla tycker olika och därför är man ju så glad för att man får bestämma över sitt eget barn och hur just vi vill ha det!
 
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0