Irriterad? JA!!

Förr i tiden fick man inte jobba om man var kvinna.
Man skulle sköta hemmet och familjen, that's it,
Fel? Självklart!
 
År 2013 får man som kvinna (eller man för den delen) inte vara hemma och ta hand om familjen.
Man ska jobba halvt ihjäl sig och tycka att det är härligt att leva i en stressad vardag.
Fel? Så in i helvete!
 
Jag ska kämpa som en idiot för att vara hemma med Miliam så länge som möjligt!
Jag vägrar jobba mer än 75% så länge vi har råd med det!
 
Mitt liv går inte ut på att jobba, ha ett flashigt hus eller senaste bilen.
Det går ut på att vara världens bästa mamma till världens finaste kille! 
 
Ja nu blev det en upprepning på förra veckans inlägg men dagens bloggläsning har gjort mig så jävla arg att jag måste avreagera mig!
 
Miliam ska få världens bästa uppväxt med närvarande föräldrar (närvarande ur min synpunkt) och ska aldrig få känna att jobb eller annan skit kommer före honom. Han är och kommer alltid vara viktigast!
 
Vare icke förskräckta kära vänner! Det är ENDAST mina 50-talsåsikter som talar och ni behöver INTE känna er provocerade. Jag behövde bara få ur mig detta kände jag!
 
 
 
Vi avslutar detta bitska inlägg med en bild på sötnos nummer ett! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0