Det där med nattsömnen....

Vi har haft en jäkla tur med våran bebis! Miliam har faktiskt varit en liten människa som velat sova på nätterna hyfsat bra. Eller ja, han äter ju som en häst varje natt dock, haha!
 
Han hade en period då han fick mat vid elva på kvällen och sen åt han inte förrän vid fem och vaknade vid halv nio... Drömmen!! Gött att han har fått in den rutinen tänkte jag! Tji fick jag! I några nätter höll det där braiga i sig, innan han började "trassla" igen genom att vilja äta oftare!
 
Jag har inga problem att somna om, så för mig är det helt okej att gå upp och fixa välling, mata honom och sen somna om igen. Allt som allt tar det en kvart ungefär. Så på morgonen är jag hyfsat utvilad även om han har ätit tre gånger under natten. Men såklart vore det inte helt tråkigt om han valde att sova istället för att äta! Hehe.
 
I detta nu ser sovrutinen ut såhär:
 
* Somnar i samband med mat ca. 21.30 - 22.00
 
* Sover mellan oss i soffan medan vi kollar på film eller liknande!
 
* Flyttar över till sängen efter ett par timmar.
 
* Vill ha mat igen mellan ca. 01.00 - 02.00
 
* Somnar om!
 
* Larmet går igen ca. 05.30 då vi äter lite till
 
* Vaknar vid ca. 08.00 - 08.30 och ligger och leker med nappen eller andra leksaker som hans morgontrötta mor ger till honom. Förhalar uppstigningen till ca. 09.30
 
 
Ungefär så ser nätterna ut för oss! Vi klagar inte kan jag säga! Men är också väldigt openminded då dom små liven kan ändra sig från ena dagen till den andra! Men så är det med kids! Bara att le och se glad ut!
 
Nu ska vi ha lite sångstund! Les Misérables, Galenskaparna och Astrid Lindgren bara väntar på att få sjungas igenom!
 
Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0