Jag är ingen sommarmänniska....

 
Nää, hör och häpna! Jag är nog ensam i hela världen om detta men så är det. Jo, jag älskar att åka utomlands och ligga och steka på en strand i 40-gradig hetta i två veckor! DET är underbart!! Men den här svenska sommaren...
 
Folk säger att nyårsafton och midsommar är överskattade dagar att festa till det på, men jag tycker att sommaren i sig är ganska överskattad.
Missförstå mig inte; jag älskar värmen, ljusa härliga grillkvällar och såklart fotbollssäsongen! Det finns mycket positivt med sommaren, men också en del negativt.
 
Det är en sån jäkla hets hela tiden. Det MÅSTE vara sol VARJE dag under ens fyra veckors semester! Man nästan tävlar om att åka till olika ställen i landet där det är mest sol. Och man ska göra saker heeeela tiden! Åka hit och dit och aldrig vara hemma och bara vara.
 
Om det inte hade varit så att vårat lilla pyre anländer i september så hade jag inte haft något emot att jobba i sommar för att sen ta fyra veckors semester i december! För DET är min månad! Jag älskar december!! Vintern över lag tycker jag är mysigare än sommaren. Jag är mer en vintermänniska än en sommargalning.
 
Men som sagt, inga missförstånd här nu. Jag stänger inte in mig i en bunker och lyssnar på julmusik under sommaren direkt. Men jag föredrar december framför juni, juli och augusti! Så var det med det!
 
By the way så har jag uppskattat den regniga sommaren vi haft i år då mina ben och fötter är svullna som satan! Mer regn åt folket! haha, närå! Bara skojade!
 
 
Nu väntar sängen! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0